Card sorting sessie

Om een product of dienst makkelijk in gebruik te maken, is het cruciaal dat bezoekers kunnen vinden wat ze zoeken. In een sessie vragen we aan mensen uit jouw doelgroep(en) wat zij een logische indeling van informatie vinden. 

Maak informatie beter vindbaar door aan te sluiten op de verwachting van de doelgroepen

card sorting

Waarom een Card sorting sessie?

Tijdens het bedenken van een website of applicatie denk je ook na over de informatiearchitectuur. Wat daarbij vaak gebeurt is dat er vanuit het perspectief van de organisatie wordt gekeken naar een 'logische' indeling van informatie. Dat voelt goed omdat het aansluit bij interne scheiding van verantwoordelijkheden en terminologie. Card sorting zorgt ervoor dat je aanbod - en de categorisering ervan - beter aansluit bij het mentale model van je doelgroepen. Hoe beter dit aansluit, hoe fijner de ervaring met je product of dienst. Mensen vinden makkelijker wat ze zoeken en dat draagt hoe dan ook bij aan het behalen van jouw organisatiedoelstellingen. 

Waarde

  • Een scherp beeld vormen van je klanten/eindgebruikers en hun behoeften
  • Betere gebruikerservaring om organisatiedoelstellingen te bereiken

Deliverables

  • Voorstel voor verbetering van navigatie/categorisering
Foto van klanten die post-it's plakken tijdens een Strategische Sessie

Concreet

We vragen, in een sessie van 2 uur, zo'n 5 tot 10 mensen uit je doelgroep(en) informatie te clusteren. Wat vinden zij een logische groepering van informatie? Wat verwachten ze bij bepaalde woorden, onderwerpen, thema's en navigatie-labels? Welk woord omschrijft elk cluster het best? 

Deelnemers:
5 - 10 personen (kan ook online)

Duur:
2 uur  + 1 week uitwerking

Floris Lovink
Head of strategy
071 – 576 13 23
floris@swis.nl

Floris Lovink

Wil je meer informatie over deze dienst?

We denken graag met je mee! Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.