Agile Design & Development

Het ontwikkelen van waardevolle software vereist een behendig en flexibel team dat in korte tijd werkende software op kan leveren. Binnen Agile noemen we deze korte periodes sprints. Het ontwikkelteam werkt binnen deze sprints intensief samen en communiceert direct met elkaar en andere stakeholders binnen een project. Het uitgangspunt is om aan het einde van iedere sprint werkende software op te leveren.

Op een flexibele manier de meest waardevolle software realiseren

Foto van een SWIS team tijdens de daily standup

Waarom Agile software realiseren?

Het ontwikkelen van waardevolle software vereist een behendig en flexibel team dat in korte tijd werkende software op kan leveren. Binnen Agile noemen we deze korte periodes sprints. Het ontwikkelteam werkt binnen deze sprints intensief samen en communiceert direct met elkaar en andere stakeholders binnen een project. Het uitgangspunt is om aan het einde van iedere sprint werkende software op te leveren. Na iedere sprint bekijkt het team wat de prioriteit heeft binnen de resterende to do’s van een project.

Waarde

  • Continu aan kunnen passen binnen veranderende omstandigheden
  • Snelle levering van werkende software voor tevreden eindgebruikers
  • Direct en persoonlijk contact met het ontwikkelteam
  • Aandacht vanuit meerdere expertises door een multidisciplinair team

Deliverables

  • Werkende software na elke sprint
  • Inzicht in de velocity van het team
  • Product Backlog management
Foto van een bureau-eiland bij SWIS op kantoor waaraan developers aan het werk zijn

Werkende software na iedere sprint

Kenmerkend voor een Agile ontwikkelproces is het opleveren van werkende software na iedere sprint. Dit uitgangspunt zorgt voor focus op het doen van de dingen die prioriteit hebben. Bovendien valideer je continu of wat gemaakt is aansluit bij de verwachtingen. Zo kan je snel bijsturen of doorpakken.


Inzicht in de velocity van het team

Binnen agile is één van de belangrijkste graadmeters de velocity, de snelheid van werken. Deze maken we inzichtelijk. Samen definiëren we user stories; korte beschrijvingen van de behoefte van de eindgebruiker. Deze user stories worden voorzien van punten. Deze punten representeren de ingeschatte moeite die het kost om een user story op te leveren. De hoeveelheid punten die een ontwikkelteam in een bepaald tijdsbestek verwerkt, drukken we uit in één getal; de velocity. We bekijken samen wat de velocity is en wat dit betekent voor de hoeveelheid sprints die nodig is om alle user stories op te leveren. Zou hou je grip op je planning.


Product Backlogmanagement

De product backlog bevat een geprioriteerd overzicht van de werkvoorraad; alle resterende user stories. Samen zorgen we ervoor dat alles op het backlog in de juiste volgorde staat, zodat we de belangrijkste dingen eerst doen en zicht houden op wat er nog moet gebeuren.


Team omvang:
3 - 6 personen

Duur:
2 - 4 weken per sprint

Mario Gerssen
Accountmanager
(0)71 203 26 17
mgerssen@swis.nl

Mario Gerssen - Accountmanager @ SWIS

Wil je meer informatie over deze dienst?

We denken graag met je mee! Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.