Dat content waardevol is weten we allemaal, dat is zeker het geval als je een uitgever bent. Het is je product en daarover wil je, nee moet je, natuurlijk de volledige controle hebben. Zo ook het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, één van de oudste medische tijdschriften ter wereld.
Toen het NTvG bij ons kwam met het verzoek om hun website met bijna 300.000 (!) artikelen te upgraden van Drupal 7 naar Drupal 9 wisten we meteen dat het een grote opgave zou worden. Dit bleek ook uit de inventarisatie. Om een lang verhaal kort te maken, we stelden vast dat door een opeenstapeling van technische aanpassingen NTvG langzaamaan de controle en het overzicht over hun eigen website aan het verliezen was. Nieuwe edities van het magazine uitbrengen ging prima, maar aanpassingen aan de site waren erg complex en prijzig geworden. Je zult begrijpen dat dit de nodige frustraties teweeg bracht en het op deze manier behoorlijk lastig is om invulling te geven aan je digitale ambities.
Als de basis maar goed is
We zijn er trots op dat het NTvG met ons de uitdaging is aangegaan om helemaal terug te gaan naar de basis en die samen met ons op orde te brengen. Dat is gelukt en dat was zeker niet eenvoudig. Het heeft een jaar en de nodige bloed, zweet en tranen gekost, maar nu staat de nieuwe site ook als een huis!
NTvG is nu weer volledig in control over hun eigen content én digitale ambities. We kijken er erg naar uit om hier invulling aan te geven!
Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw digitale transformatie? Neem contact op met onze accountmanager via mgerssen@swis.nl of bel: +31712032617