071 - 576 13 23
Conversie verhogen: online in de winkel

Conversie verhogen: online in de winkel

door Stephan van der Meer op 18 augustus 2013


Ruim de helft van de Nederlanders is de laatste tijd meer producten online in webwinkels gaan kopen en minder in gewone winkels. Betekent dit dat de gewone winkel uiteindelijk ten dode is opgeschreven? SWIS denkt van niet, en onze klant Electronic Partner (EP:) met 500 fysieke winkels in Nederland evenmin. Maar dan moet er wel wat gebeuren.

EP: Virtual Shelf

De Virtual Shelf, dat is online shoppen in de winkel

Online en offline winkelen liggen in elkaars verlengde en shoppers combineren de twee vaak. Ouderwets winkelen betekent persoonlijk advies van de verkoper, producten vasthouden en uitproberen. Online winkelen doe je voor de beste prijs, de grootste keuze en het bezorggemak. EP: zet de volgende stap: online shoppen in de winkel zelf. Dat gaat met een Virtual Shelf, een koopzuil in de winkel waarmee het gehele online assortiment in de winkel komt. Ook alle producten waar nu eenmaal geen plaats voor is op de beperkte vierkante meters. Met de verkoper aan de knoppen surfen klanten zo naar de beste deal.

Een enorme mobiele app

Wij ontwikkelde de winkelzuil en voor ons was dat alsof we bezig waren met een enorme mobiele app. Maar dan anders :-). Want de winkelzuil is verre van mobiel en we hebben veel aandacht besteed aan de fysieke aspecten. Wat is de ideale hoogte voor de Virtual Shelf bijvoorbeeld, hoe werkt touch op dit formaat? De testversie van de Virtual Shelf bij SWIS op kantoor werkt nu als een magneet op iedereen die binnenkomt. Dat is straks bij EP: niet anders, verwachten we. In november staat de eerste in de winkel. Kijk op www.ep.nl voor de adressen als je het zelf wilt proberen. Voor EP heeft SWIS meer gedaan dan deze enorme mobiele app: Een online strategie voor 100 webshops. Bekijk de online strategie voor ep.nl.