De “Yellow Brick Road” naar online succes

Artikel
Matthias Snoei
2 december 2021

Onze strategische visionairs Floris en Onno helpen onze klanten met het bepalen van de meest succesvolle digitale koers.

yellowbrickroad

Als je bij SWIS terecht komt als klant dan laten we je uiteraard niet aan je lot over. Het kan enorm overweldigend zijn voor jou en je organisatie om een digitale transformatie aan te gaan. Wat past bij mijn bedrijf? Hoe zorg ik ervoor dat ik straks op de juiste weg zit? Wat is er eigenlijk allemaal mogelijk? Er zijn tegenwoordig zoveel tools en oplossingen dat het lastig kan zijn om door de bomen het bos te zien.  

Een digitaal strateeg schept orde in de chaos, zodat je als klant weet waar je op in moet zetten de komende jaren. Door een helder overzicht te creëren neemt je executiekracht toe! Met andere woorden: het is hierdoor gemakkelijker om besluiten te nemen en tot gerichte actie over te gaan.

''We merken vaak dat organisaties goed weten wat ze willen, maar om echt succesvol te zijn moeten ze scherp hebben voor wie ze het doen en wat de behoefte van hun doelgroep is. Wij hebben een workshop ontwikkeld om hen daarbij te begeleiden."

Floris Lovink - Digitaal strateeg @ SWIS

De eerste stap op de weg

Een nieuwe website begint met weten wat je wilt. Floris en Onno zijn in hun functie een inspirator, sparringpartner en adviseur in één. En zijn onmisbaar voor onze klanten om hun digitale ambities in goede banen te leiden en tot leven te brengen met het team van SWIS. 

Tijdens een strategische workshop gaan we met je team om tafel om de focus van het product scherp te krijgen, net als jullie online strategie. Zo slijpen we een abstract idee bij tot een uitvoerbaar plan. Inclusief deliverables waarmee je concreet aan de slag kunt. Stap voor stap, zonder van je oorspronkelijke doelstelling af te dwalen.


Navigeer met een heldere roadmap

Ons duo weet ook wat er nodig is om de strategie door te vertalen naar (digitale) producten en diensten. Hun visie en kennis van online strategie helpt ons team om de juiste stappen te zetten in de digitalisering van jouw organisatie. Met een digitaal programma ontstaat er een heldere roadmap van waaruit gewerkt en gestuurd wordt. 

''Tijdens het bewandelen van de roadmap is het belangrijk om onderweg met elkaar te blijven evalueren. Door nieuwe inzichten kan het ideale pad richting het einddoel veranderen. Zo houden we ook scherp of beide partijen gaandeweg tevreden zijn met de huidige koers, zo kunnen we waar nodig op tijd bijsturen. Een partnership is immers ook hard werken.''

Onno van der Heiden - Digitaal strateeg @ SWIS

Rome is niet in één dag gebouwd. En het werk van ons strategisch duo houdt ook zeker niet op wanneer een website is opgeleverd. Onno en Floris weten als geen ander dat het echte werk pas begint na de lancering. Samen met hun collega SWIS’ers analyseren ze de resultaten en bedenken optimalisaties die ervoor zorgen dat het digitale landschap van onze klanten er altijd optimaal bij staat.