071 - 576 13 23
Klant aan het woord: Backup Service

Klant aan het woord: Backup Service

door Sonja 't Mannetje op 18 juli 2014


De nieuwe website van systeembeheerder Backup Service heeft een flexibele opzet en een persoonlijke uitstraling. Volgens Michiel Kraats van Backup Service komt dat, omdat SWIS een goede sparringpartner bleek. Michiel: ‘SWIS was de enige partij die meteen met praktische ideeën kwam’.

Een echte sparringpartner

Volgens Michiel Kraats van Backup Service is het probleem bij websites soms dat je precies krijgt wat je gevraagd hebt, maar toch niet wat je wilde. Michiel: ‘Wij maken niet wekelijks websites. We hebben de dialoog met de ander, zijn deskundigheid, nodig. In “wij maken precies wat jij wilt” geloven we dus niet zo. We zochten niet naar een webbouwer, maar echt naar een sparringpartner. SWIS was de enige partij die meteen met praktische ideeën kwam.’

Persoonlijke aanpak

Een voorbeeld van de inbreng van SWIS zijn de foto’s op backup.nl. Michiel: ‘ik vind het vervelend om op de foto te gaan. SWIS adviseerde echter juist om medewerkers zichtbaar te maken, zeker omdat wij een abstract product hebben. Nu sta ik met mijn hoofd op de homepage. Het blijkt goed te werken, want zowel leveranciers als klanten waarderen het persoonlijke erg.’ 

Flexibele opzet

screenshot

Hoe graag Backup Service ook de dialoog zoekt, na de oplevering willen ze zelfstandig aan de slag kunnen. Michiel: ‘het was voor ons een harde eis dat we SWIS niet nodig zouden hebben voor elke wijziging achteraf. We wilden alles zelf kunnen, van nieuwe landingspagina’s maken tot de homepage aanpassen en formulieren genereren. Dat is gelukt en we zijn er heel blij mee.’

Geen uurtjes scoren

Hoewel Backup Service na de oplevering niet afhankelijk wilde zijn van SWIS, is er toch nog regelmatig contact tussen de twee Leidse clubs. Michiel: ‘de nazorg van SWIS is best goed. Je hebt natuurlijk garantie op technische gebreken of als je nog een bepaalde wijziging wilt. Maar los daarvan vind ik het fijn dat ze gewoon even mailen of bellen om te vragen hoe het gaat. Of dat ze me tippen als er een voor ons interessant artikel in hun nieuwsbrief komt. Niet alleen voor en tijdens het bouwen zijn ze dus een goede sparringpartner. Ook na de oplevering blijven ze meedenken.  SWIS is daarin heel persoonlijk, het gaat niet om uurtjes scoren.’