071 - 576 13 23
Klant aan het woord: Lisman Vorklifts

Klant aan het woord: Lisman Vorklifts

door Sonja 't Mannetje op 18 mei 2014


De Albert Heijn van de heftrucks, zo beschrijft Loris Scarpa zijn werkgever Lisman forklifts. De machinegroothandel heeft klanten in meer dan 80 landen. Vanuit twee vestigingen, in Nederland en in Maleisië, verkopen ze jaarlijks 5500 vorkheftrucks en hoogwerkers. Een logistieke uitdaging die ook hoge eisen stelt aan de door SWIS ontwikkelde nieuwe ‘datingsite tussen mens en machine’. 

Datingsite tussen mens en machine

Loris Scarpa is business development manager bij Lisman. Enkele weken geleden was de presentatie van de nieuwe website. Lisman is de afgelopen jaren flink gegroeid en de oude website voldeed niet meer. Loris: ‘De nieuwe website is responsive, publiceert automatisch de constant wisselende voorraad én biedt een geavanceerde persoonlijke omgeving voor klanten. Het is een soort datingsite tussen mens en machine geworden.’

lisman ss

Achttalig en altijd open

Loris: ‘Lisman werkt in een 24-uurs economie. Onze klanten komen uit meer dan 80 landen en de website moet dan ook wereldwijd vindbaar en aantrekkelijk zijn. We hebben het .nl- domein veranderd naar .com. De persoonlijke omgeving ‘mijn Lisman’ biedt klanten zelfbedieningsmodules, zodat kantoortijden en andere tijdszones geen beperking vormen. Bovendien is de nieuwe website achttalig.  

Zoekmachine optimalisatie

Hoe komt Lisman eigenlijk aan zijn wereldwijde klanten? Loris: ‘Vindbaarheid door Google is voor ons heel belangrijk. Door de meertaligheid van de site te combineren met een goede SEO (zoekmachine optimalisatie) weten klanten over de hele wereld en in meerdere talen onze website te vinden. We merken dat er steeds meer traffic is.

Chatten met SWIS  

Loris: ‘We kenden SWIS al van de vorige site en het klikte heel goed. Ik vind SCRUM de beste manier om gelijk resultaten te krijgen. En als er iets is, kunnen we direct met SWIS ‘chatten’ op Basecamp. Sinds een jaar hebben we ook de hosting bij SWIS. De downtime is heel laag. Net als wij is SWIS niet de goedkoopste, maar we willen allebei zoveel mogelijk kwaliteit leveren en uitblinken.’