071 - 576 13 23
Klant aan het woord – VN Campagne #SaveKidsLives

Klant aan het woord – VN Campagne #SaveKidsLives

door Sonja 't Mannetje op 02 februari 2015


Pijlsnel, visueel aantrekkelijk én gebruiksvriendelijk

Hoe overtuig je een sponsor om te investeren in een campagnewebsite voor de Verenigde Naties? En hoe realiseer je deze website pijlsnel, visueel aantrekkelijk én gebruiksvriendelijk? Met die vragen klopte Floor Lieshout, oprichter van stichting YOURS, aan bij SWIS.

Samen investeren in een goed idee

Vanuit zijn werk voor YOURS heeft Floor Lieshout veel te maken met de Verenigde Naties. De VN organiseren elke twee jaar de wereldwijde week voor verkeersveiligheid. Floor had het idee om deze week actiever in te richten. Hij vroeg SWIS om als ‘partner in crime’ in zijn idee te investeren. SWIS dacht mee in de mogelijkheden en ontwikkelde een conceptwebsite. Daarmee stapte Floor naar een investeerder. Deze was direct enthousiast, waarna de website ontwikkeld kon worden.

Kinderen veilig in het verkeer

Floor: “Dagelijks komen er wereldwijd 500 kinderen om in het verkeer. In lage en middeninkomenslanden vallen 90% van alle verkeersdoden. Wereldwijd zijn verkeersongevallen doodoorzaak nummer 1 voor jongeren (15-29 jaar). Met de week van de verkeersveiligheid wil de VN beleidsmakers bewust maken en aanzetten tot actie.

Voor de VN campagneweek had ik het idee om een website te lanceren, waar iedereen kan bijdragen aan de week. Samen met onze partners hebben we kinderen over de hele wereld gevraagd te vertellen over hoe ze zich voelen in het verkeer en samengevat in een kinderdeclaratie. Deze kinderdeclaratie kun je ondertekenen. Samen met het oordeel van experts doen we daarmee een beroep op beleidsmakers, van lokale burgemeesters tot Ban Ki Moon.”

youth

Over elke fase dik tevreden

In 2009 werkte Floor al eens samen met SWIS bij de ontwikkeling van de YOURS website. SWIS heeft sindsdien een grote ontwikkeling doorgemaakt . Floor antwoordt desgevraagd dat hij wel verschillen ziet tussen SWIS toen en nu.

Maar ook toen was hij al erg te spreken over de prettige samenwerking en de proactieve houding van SWIS. Daarom stapte hij voor de nieuwe campagnewebsite direct naar SWIS. En eigenlijk vindt hij de verschillen tussen toen en nu niet zo groot: “Ik was toen heel tevreden en nu ben ik weer over elke fase dik tevreden.”

logo 1

Misschien wel de snelste website ooit

Floor: “In september klopte ik aan bij SWIS met mijn concept. Op 1 november was de website er al. Misschien is het wel de snelste website ooit. Gelijktijdig aan de realisatie was ik bezig met het verzamelen van content bij de verschillende partners. Toen de website eenmaal ontwikkeld was, konden we dus direct gaan vullen. We hebben nog een week getest en toen was de campagnesite een feit.”

Teken de kinderdeclaratie

Net als SWIS en Floor ook een bijdrage leveren aan de verbetering van verkeersveiligheid voor kinderen? Teken de kinderdeclaratie op de nieuwe campagnewebsite.