071 - 576 13 23
Klant aan het woord: nieuwe website Maastricht

Klant aan het woord: nieuwe website Maastricht

door Sonja 't Mannetje op 18 januari 2014


Auto’s uit de spits

Hoe haal je zoveel mogelijk auto’s uit de spits rondom Maastricht? Programmabureau Maastricht-Bereikbaar werkt hier hard aan. Onder meer met de website maastrichtbereikbaar.nl, ontwikkeld door SWIS.

Helemaal naar Leiden?

SWIS deed mee aan de aanbesteding voor de website van Maastricht-Bereikbaar en won. Zo ontstond een samenwerking die volgens Milou van Merwijk van Maastricht-Bereikbaar niet voor de hand lag. Milou: ‘Eerst dachten we: helemaal naar Leiden? Maar de overleggen verliepen efficiënt. Na elk overleg stonden we weer buiten met een duidelijk takenlijstje. En: de deadline is gehaald!’

Meedenken en kritische vragen stellen

Ook over de verdere samenwerking met SWIS is Milou positief. SWIS durft volgens haar kritische vragen te stellen en dat is goed,  want soms ontwikkel je als expert blinde vlekken. Milou: ‘SWIS denkt dan mee, doet concrete suggesties en benoemt de gevolgen van gemaakte keuzes. Dat komt de kwaliteit ten goede’.

Basecamp

Door de samenwerking met SWIS maakten Milou en haar collega’s ook kennis met de projectomgeving Basecamp. Milou: ‘We waren eerst niet zo enthousiast. “Hè, moeten we nu weer in een nieuw systeem iets gaan bijhouden?” Maar nu denken we er zelfs over om Basecamp voor eigen projecten in te zetten.’

Binnen een klik

Over de samenwerking zijn ze bij Maastricht-Bereikbaar dus dik tevreden. Is de website ook naar wens? Milou: ‘hij is aantrekkelijk om te bezoeken, geeft actuele reisinformatie en laat bezoekers alle informatie over verschillende vervoermiddelen zien, overzichtelijk en binnen een klik. We krijgen al veel positieve reacties.
In september gaan SWIS en Maastricht-Bereikbaar weer samen aan de slag om onder meer nieuwe tools en de slimme kaarttoepassing van de website verder te ontwikkelen. Nieuwsgierig? Bekijk de case Maastricht Bereikbaar.