071 - 576 13 23
Klant aan het woord: Servicepartner.nl

Klant aan het woord: Servicepartner.nl

door Sonja 't Mannetje op 18 februari 2014


Strak businessplan

ElectronicPartner is met zo’n 400 aangesloten winkels én de 100 winkels onder de vlag van de EP:Formule de grootste elektronicaretailer van Nederland. SWIS ontwikkelde in 2011 voor de EP:Formule de webshop EP.nl. Daarna bedacht ElectronicPartner een strak businessplan om ook de 400 andere ondernemers online samen te brengen bij de consument. Een succesverhaal volgens het boekje.

400 webshops?

François Bakker van ElectronicPartner vertelt: “400 individuele ondernemers online bij de consument brengen? Daar zijn wel wat brainstormsessies aan vooraf gegaan. Want 400 webwinkels: hoe doe je dat? We besloten het onderscheidend vermogen van onze ondernemers, persoonlijk contact en uitstekende service op maat, op een centraal platform aan te bieden.” Daar kwam een innovatief businessplan uit.

Wasmachine stuk?

Francois: “Als op zondag je wasmachine stuk gaat, wil je hem het liefst maandag weer werkend hebben. Dat iedereen nu meteen zijn smartphone pakt, was interessant voor ons. Met Servicepartner.nl brengen we de service van onze ondernemers online bij de consument. Je vult  je servicevraag in en ziet meteen waar je bij jou in de buurt terecht kunt. Als je wilt ontvang je direct een offerte van eventueel meerdere aangesloten ondernemers.” 

SWIS is partner van ElectronicPartner

ElectronicPartner en SWIS werken al langer samen. Als we François vragen wat SWIS kenmerkt, vertelt hij vol enthousiasme: “SWIS heeft echt een groei doorgemaakt van bouwer naar belangrijke sparringpartner. Ondanks die groei blijft SWIS persoonlijk. We hebben al die tijd één vaste contactpersoon en een vast team tot onze beschikking. Maar als de opdracht daarom vraagt, haalt SWIS de kennis uit andere teams erbij. Die betrokkenheid is heel prettig. De scrummethode sluit goed aan bij het projectmatig werken van de afdeling E-commerce van ElectronicPartner. Met scrum worden projecten gekaderd en door een strak tijdspad naar wens opgeleverd.  

Business case volgens het boekje

Na de ‘soft launch’ wordt Servicepartner de komende tijd verder geoptimaliseerd en wordt er een marketingplan uitgerold. Maar nog voor ElectronicPartner nog maar iets aan marketing had gedaan, kwamen de eerste leads al binnen. Een business case volgens het boekje.