071 - 576 13 23
Klant aan het woord: Sophie Betcke

Klant aan het woord: Sophie Betcke

door Sonja 't Mannetje op 18 augustus 2013


Dirx Drogist wilde een nieuwe site met gebruikersgemak en flexibiliteit, die meer mensen naar de winkel zou trekken. Sophie Betcke was als online en social media marketeer betrokken bij het project en vertelt hoe dat in zijn werk ging.

“Elke week hebben we tientallen aanbiedingen. Daar wilden we onze klanten zelf van op de hoogte kunnen stellen. We wilden ook op de website laten zien dat we deskundig zijn op het gebied van bijvoorbeeld gezondheid, beauty en babyverzorging. Tegelijkertijd wilden we een database opbouwen met producten om het toevoegen van aanbiedingen efficiënt te maken. Voor die combinatie van gemakkelijk content toevoegen en de ingewikkelde techniek daarachter zochten we een bureau. Dat werd SWIS.

Als team

In het eerste gesprek werd al duidelijk dat SWIS de juiste technische kennis heeft én het commerciële aspect in de gaten houdt. We vonden het verder erg prettig dat we echt als team samenwerkten: de bouwers en vormgevers van SWIS, de creatieven van ons reclamebureau Li Moon en wij. Die wisselwerking leverde allerlei goede ideeën op. En nog een pluspunt: omdat SWIS alles zo snel mogelijk online zet, blijft het niet bij ideeën in hoofden. Je ziet snel wat werkt en wat niet. Zo kwamen we er op tijd achter dat onze lijst met aanbiedingen onoverzichtelijk was. Door te kiezen voor tabbladen was dat opgelost.


Meer bezoekers

De nieuwe site is sinds half oktober online en we zien nu al dat we meer bezoekers krijgen en dat ons nieuwsbriefbestand langzaam begint te groeien. Het belangrijkste doel is mensen naar de winkel trekken en dat lijkt zo wel te gaan lukken. De basis staat nu, maar een website is een continu proces. Ik heb al weer plannen genoeg voor de toekomst.”