071 - 576 13 23
Vergroot je zichtbaarheid met Google Adwords

Vergroot je zichtbaarheid met Google Adwords

door Michel Toutenhoofd op 18 april 2014


SEO of zoekmachine optimalisatie staat volop in de aandacht. Terecht. Met SEO maak je je website beter vindbaar via Google. Maar ben je ook al bekend met adverteren via de zoekmachine (SEA)? In dit artikel zetten we de voordelen van Google Adwords op een rij. 

Een dag zonder Google…

Tot hoe laat is de winkel open? Wanneer is dat evenement ook alweer? Waar vind ik de beste deal voor dit product? Een dag zonder Google, is een dag niet geleefd. Hoog scoren in de zoekresultaten is dan ook belangrijk voor elke organisatie. Naast SEO kan dit met een Google Adwords campagne. Wat zijn de belangrijkste voordelen?

Direct zichtbaar

Een belangrijk moment: je nieuwe website gaat live. Maar ook als hij geoptimaliseerd is voor zoekmachines, duurt het nu nog enkele weken of langer, voor je hoog in de zoekresultaten terecht komt. Een nieuwe website moet namelijk eerst autoriteit opbouwen. Gelukkig ben je met een Adwords-campagne toch direct zichtbaar. En het opzetten van een campagne kan al in een paar dagen.

Uitstekend meetbaar

In tegenstelling tot campagnes via traditionele media, zoals tv , kun je uitstekend meten of je Adwords-campagne winstgevend is. Downloads, kliks, reserveringen en aankopen: via Google Analytics achterhaal je precies wat bezoekers doen na het aanklikken van je advertentie.   

Doelgroepgericht én betaalbaar

Ook een verschil met traditionele campagnes zijn de kosten. Je kunt je budget zelf in de gaten houden en zo nodig bijstellen. Bij Adwords betaal je per doorklik en dus betaal je alleen voor werkelijk gebruik. Alleen wie geïnteresseerd is in de geadverteerde dienst klikt door. Je campagne is daarmee heel doelgroepgericht. Je kunt ook kiezen om je advertentie alleen op bepaalde tijdstippen en locaties te plaatsen.

Het klikt met Google Adwords

Misschien heb je het idee dat ondanks de genoemde voordelen, maar weinig mensen op gesponsorde links klikken. Uit onderzoek blijkt echter dat advertenties twee van de drie kliks binnenhalen bij zoekopdrachten van mensen met een serieuze aankoopintentie. Zonder Adwords loop je dan dus al meer dan 60% van je potentiële bezoeken mis.