071 - 576 13 23
Website op maat voor interieurspecialist INTOS

Website op maat voor interieurspecialist INTOS

door Sonja 't Mannetje op 26 november 2014


Patricia Schopman, marketing & communicatiemanager bij INTOS: ‘de afgelopen jaren is er veel veranderd bij INTOS. We besloten onder meer onze twee merken, INTOS interieurmakers en INTEC shielding, samen te voegen tot één merk: ‘INTOS’. Naast een rebranding - met een nieuwe naam, een frissere huisstijl en nieuwe activiteiten- was er ook een nieuwe website nodig.’

www.intos.nl

Varen op experts

‘Met SWIS klikte het goed. Misschien wel omdat zij ook ‘maatwerkers’ zijn. Ze zijn servicegericht, je kunt ze altijd bellen, niets is te gek. Voor ons was de ontwikkeling van een website onbekend terrein. Dan moet je kunnen varen op de experts. Bij SWIS konden we dat. Juist omdat ze niet blindelings doen wat de klant vraagt. Als ze iets geen goed idee vinden, dan zeggen ze dat.’

Korte lijntjes

Patricia: ‘Doordat SWIS het project met Scrum in fases oplevert, werden wij telkens gedwongen om ons ‘huiswerk’ te maken en beslissingen te nemen die op dat moment relevant zijn. Wat ook goed is bevallen, zijn de korte lijntjes. In de ontwikkelfase hadden we rechtstreeks contact met de technische jongens. En in tegenstelling tot het vooroordeel over programmeurs, ging de communicatie heel soepel. Ze begrepen snel wat we wilden en ze waren altijd enthousiast en geïnteresseerd.’

Creatieve sessie

Patricia vervolgt: ‘we startten het ontwikkelproces met een strategische sessie bij SWIS. Daarin dachten we na over vragen als: welke klanten willen we bereiken? Wat willen we uitdragen? Wat is het voornaamste doel van de website? Zo zetten we duidelijke lijnen uit. Wij kozen bijvoorbeeld voor een informatieve website. Keiharde sales past niet zo bij ons.’

Mee laveren

Het enige wat INTOS vond tegenvallen aan het project, was de lange looptijd. Patricia: ‘Dat lag niet bij SWIS. Wij waren bezig met een complete rebranding, waarvan de website een onderdeel was. De website mocht niet live, voordat het hele project was afgerond. En dat heeft best wel een tijd geduurd. Ik heb wel bewondering voor SWIS, want zij laveerden goed mee.’

mobile cms intos

Gebruiksvriendelijk cms

Nu de website online is, krijgt INTOS veel reacties. Alleen maar positief. Patricia: ‘Klanten en relaties vinden de vormgeving erg mooi en de grote foto’s spreken tot de verbeelding. Ook op je telefoon doet de website het heel goed. En we zijn erg blij met de achterkant: Webbeheer werkt gebruiksvriendelijk en heeft veel mogelijkheden. Door een koppeling met LinkedIn kunnen we onze nieuwtjes direct delen met al onze klanten en relaties.’ INTOS is weer helemaal klaar voor de toekomst.