Haaglanden Medisch Centrum

SWIS is trots op de beste interactieve ziekenhuis website van Nederland.

Door een fusie van de ziekenhuizen Medisch Centrum Haaglanden en Bronovo is Haaglanden Medisch Centrum (HMC) ontstaan. SWIS heeft de nieuwe identiteit vertaald naar een online concept waarin de patiënt centraal staat en HMC leert kennen als dé plek voor alle benodigde informatie.

PLACEHOLDER

Resultaten waar we trots op zijn

21%
van bezoekers hebben contactinteractie

7%
minder bounces

2,48
pagina's per sessie

Online hospitality; interactie met aandacht en zorg

HMC is een ziekenhuis met liefde en lef, zoals ze zelf stellen. Dat geven ze vorm door zaken écht anders te organiseren, vanuit het perspectief van de patiënt die met aandacht geholpen wordt. Deze aanpak hebben we vertaald naar de vormgeving en interactiemogelijkheden in de nieuwe site.

"De patiënt heeft de regie; wij zorgen voor informatie en antwoorden."

PLACEHOLDER

Alle relevante informatie binnen handbereik

Voor één van de twee fuserende organisaties, Bronovo, ontwikkelden we in 2014 de beste interactieve ziekenhuiswebsite van Nederland (PDF, 1.6MB). De onderliggende informatiearchitectuur hebben we voor de nieuwe website hergebruikt en nóg beter gemaakt. Hierdoor kunnen we met slimme kruisverwijzingen altijd relevante gerelateerde informatie aan de lezer bieden; Content in context plaatsen noemen wij dat.

PLACEHOLDER

Zo tonen we op een specialismepagina alle relevante onderzoeken en behandelingen van ziektebeelden, alle specialisten die daarbinnen werkzaam zijn, wachttijden die eraan gerelateerd zijn, etc.

Naast gerelateerde content van andere delen van de website, toont HMC ook feiten en cijfers van de afdelingen die inzicht geven in de aantallen patiënten die er behandeld zijn of hoeveel operaties en behandelingen er zijn uitgevoerd. Deze getallen dragen bij aan de autoriteit en deskundigheid van de afdeling en het ziekenhuis.

Vriendelijk ontvangen en snel op weg helpen

Het antwoord koppelt doelgroepen aan de meest gebruikte acties van die doelgroep op de website. Hiermee bedienen we ongeveer 60% van de homepage-bezoekers direct.

image

Zoeken. Vinden

Een kick-ass zoekmachine helpt de groeiende groep internetters die geen tijd en/of zin hebben om alle items in een menu langs te gaan tot ze iets zien dat aansluit op hun informatiebehoefte.

image

Een gezicht bij de naam

HMC biedt een breed scala van medisch-specialistische zorg. Bijna elk specialisme is vertegenwoordigd. En met de nieuwe website zijn al die afdelingen en specialisten heel eenvoudig te vinden.

image

Werkenbij, want goed personeel is cruciaal

HMC kan alleen de beste zorg bieden als haar mensen het beste uit zichzelf en hun loopbaan kunnen halen. Goed personeel aantrekken is cruciaal. Met de uitgebreide werkenbij website bieden we toekomstig personeel de mogelijkheid om het vakgebied te kiezen dat bij hen past. Binnen dat vakgebied biedt de website direct de bijbehorende vacatures.

image