Snel handelen is cruciaal
Lisman Forklifts heeft haar succes voor een groot deel te danken aan het direct kunnen leveren uit een grote en diverse voorraad van gebruikte machines voor intern transport. Klanten vertrouwen hierop en verwachten dat zij snel over een machine beschikken. Want ook in deze branche is de snelheid waarmee je als organisatie kunt leveren van groot belang. Om deze sterke positie te behouden en te versterken kiest Lisman Forklifts ervoor om te blijven innoveren.
Analyse van bedrijfsprocessen
Allereerst hebben we de bedrijfsprocessen van Lisman Forklifts in kaart gebracht en de bijbehorende werkzaamheden van verschillende personen en afdelingen geanalyseerd. Om goed de eisen en behoeften van de eindgebruikers te begrijpen, hebben we verschillende medewerkers van verschillende afdelingen geïnterviewd. Door dit te doen hebben we de processen verbeterd en het werk makkelijker gemaakt. Zo is het aantal stappen dat nodig is om een ingekochte machine te verkopen drastisch verminderd.
Het team schreef code in
138.565 Regels
1593 Bestanden
12.667 Bytes
Tijdens de bouw al over naar het nieuwe backoffice!
Door te ontwikkelen in sprints, bouw je de belangrijkste dingen eerst. In de eerste sprints hebben we de basis in Laravel ontwikkeld en de data uit de bestaande backoffice gemigreerd. Door de twee systemen naast elkaar te houden, hebben we de data en logica gevalideerd. Alles bleek te kloppen en het nieuwe systeem bracht zelfs fouten aan het licht in het oude systeem. Hierdoor ging een deel van het personeel al na een aantal sprints aan het werk met de nieuwe backoffice.
"Flow is een grote stap in de toekomst voor Lisman. Geen gedoe meer met on-premise servers en RDP verbindingen via een VPN die traag is of niet werkt. Flow is overal bereikbaar, ook vanuit onze vestiging in Maleisië en door onze inkopers die altijd onderweg zijn, ook op tablets. Het grootste gedeelte van onze productie- en verkoopprocessen gebeurt nu digitaal. Waar daarvoor het werk van meerdere medewerkers nodig was, kan dit nu in één keer door één persoon gerealiseerd worden. SWIS heeft de relevante data uit ons oude ERP-systeem gemigreerd in Flow, zodat wij geen kritische informatie over onze machines en orders zijn verloren. Bij inhoudelijke of technische vragen zijn wij altijd verzekerd van een snelle reactie vanuit SWIS."
Aansluiten op andere systemen
In dit soort trajecten heb je altijd te maken met koppelingen met andere (bedrijfskritische) bronsystemen. Ook het nieuwe backoffice van Lisman is gekoppeld aan andere systemen. Al deze koppelingen zijn zo opgezet dat mócht een gekoppeld systeem niet beschikbaar zijn, dan heeft dit geen invloed op het functioneren van de rest van het nieuwe backoffice. Sterker nog, het backoffice is zo slim dat opdrachten die niet doorgevoerd worden in andere systemen, op een later tijdstip alsnog doorgevoerd worden.
Papierloos personeel
Het nieuwe backoffice is ontworpen om medewerkers zo effectief en efficiënt mogelijk te laten werken. We hebben hen dan ook centraal gezet tijdens het gehele traject en gezorgd dat het op de medewerkers is aangepast. De grote hoeveelheid papier, die door de organisatie werd gebruikt, is verleden tijd. Lisman Forklifts heeft nu digitaal, 24/7, actuele informatie over de volledige bedrijfsvoering. Het backoffice is een solide basis om te blijven innoveren en inspelen op de markt.