Naturalis

Eind zomer 2019 opende het nieuwe Naturalis. De realisatie van het nieuwe pand leidde tot een nieuwe positionering en huisstijl. SWIS ontwikkelde de nieuwe website.

Van concept naar award winning website in 7 weken

Trix in Naturalis
Gebouwd met:
Drupal 9
Lottie
Integraties:
Ingenico
Recreatex
SalesForce
Prijsklasse:
€ 100.000 - € 250.000

Eind zomer 2019 opende het nieuwe Naturalis. De realisatie van het nieuwe pand leidde tot een nieuwe positionering en huisstijl. SWIS ontwikkelde de nieuwe website

We kunnen als Nederland heel trots zijn op Naturalis; ze behoort tot de top 5 wereldwijd van natuurhistorische musea. 

Screenshot van Naturalis website

Strakke deadline

Na een pitch werd SWIS gekozen om de website te realiseren. Waarom? “Door de heldere pitch en goede offerte, een team vol leuke, enthousiaste, professionele en hulpvaardige mensen en de SWIS no-nonsense cultuur.” Aldus Robin Heerink, product owner vanuit Naturalis. Daarnaast werken we beiden het liefst met opensource CMS (Drupal) en omarmen we scrum. Klein detail: de MVP moest binnen 7 weken live. Wij houden van denken in oplossingen bij SWIS, let’s go!

"Mijn collega’s snappen binnen een half uur ook hoe Drupal werkt."

Robin Heerink, Product Owner bij Naturalis

Drupal - SWIS

Bij SWIS werken we graag met Drupal om vele redenen. We noemen de drie belangrijkste. Het is een kwalitatief dus futureproof CMS; alles is goed geregeld binnen Drupal. Erg handig en tijdbesparend is werken met de content repository van Drupal: content die op je site gebruikt is direct te ontsluiten naar andere plekken (bijv. een app, API, etc.). Tot slot zijn er veel modules beschikbaar vanuit de Drupal community waardoor nieuwe functionaliteiten toegevoegd kunnen worden. De ervaring van Naturalis is positief, geeft Robin aan. "Ik kende Drupal hiervoor nog niet, maar ik ben blij dat we ervoor gekozen hebben. Ik kan onze collega’s binnen een half uurtje uitleggen hoe ze zelf content in kunnen voeren, dus het werkt makkelijk."


Minimum Viable Product

Het kan verleidelijk zijn om alle ‘goodies’ uit een website te laten vervallen als er een strakke deadline is. Onze instelling was: laten we de uitdaging aan gaan en kijken of we binnen 3 sprints een mooie en prikkelende gebruikerservaring kunnen bieden in combinatie met voldoende functionaliteit. 

Minimal Viable Product MVP

 

 

 

 

 

Marijn Prins, Product Owner en projectleider Naturalis: "Wat voor mij het project echt kenmerkt is de korte doorlooptijd en het succesvol neerzetten van een MVP. Daarnaast fijn dat SWIS op alle vlakken goed mee dacht (MVP-piramide, SEO, UX, gebruikersonderzoek), inclusief de gezamenlijke presentatie voor de stuurgroep en het gezamenlijk zoeken en vinden van oplossingen voor de enorme backlog."


Digitale ervaring

Motion speelt een aanzienlijke rol op de website. Animaties en pagina transities verrijken de digitale ervaring en laten zien dat Naturalis een instituut is van deze tijd, net als het nieuwe pand.

Naturalis Animatie Screenshot

Splash Award voor Design en UX

De website van Naturalis won de Drupal Splash Award 2019 voor beste website in de categorie "Design en UX". Daarnaast werden we runner up voor "Website van het Jaar 2019". #trots #teamwork #splashaward

SplashAward voor Naturalis.nl