Stichting AAP

Het online succes van Stichting AAP.

Stichting AAP zet zich in voor een betere toekomst voor apen en andere exotische zoogdieren. AAP was al succesvol offline, maar nu ook online.

150%
meer bezoekers op de website

250%
meer nieuwe donateurs

350%
meer nieuwe adopties

Bouwen aan een solide online strategie

Succes komt niet uit het niets. Samen met Stichting AAP bepaalden wij de strategie om online succesvol te worden. Als leidraad volgden wij een aantal beïnvloedingsprincipes van Cialdini.

Sociale bewijskracht

Met concrete getallen maakt de website inzichtelijk hoeveel dieren Stichting AAP heeft opgevangen en herplaatst.

Autoriteit

Op de website staan de logo’s van verschillende keurmerken. Die logo’s helpen de bezoeker tot de conclusie te laten komen, dat AAP een degelijke, betrouwbare stichting is.

Sympathie

Met een persoonlijk verhaal zorgen dat je doelgroep je leuk vindt: op de website van AAP staat van ieder dier zijn eigen verhaal. Zo wordt de bezoeker verleid het te adopteren.

Commitment en consistentie

Adoptie ouders ontvangen een officieel adoptie-certificaat en hebben toegang tot de pagina waarop al het nieuws over hun dier verschijnt. Zo vergroot AAP de betrokkenheid van de adoptie-ouders om ook in de toekomst het dier financieel te blijven ondersteunen.

Beestachtig technisch

Drupal 8 logo

Een van de eerste websites die draait op Drupal 8

De nieuwe aap website is responsive en drietalig illustratie

Volledig responsive en drietalig

Rabobank omnikassa afbeelding

Implementatie van de online betaalservice van Rabobank

Apetrots

Niet alleen de bezoekers van de website hebben we weten te overtuigen van het goede werk van Stichting AAP. Ook wij bij SWIS werden heel enthousiast over het goede werk van AAP. Daarom besloten we om een aantal apen ter adoptie weg te geven aan onze klanten.

"Door hun creativiteit en ideeën over goede doelen, sprong SWIS er bij de pitch uit. ... Je kunt scrum gebruiken en een professionele werkrelatie hebben, maar dat er zoveel oprecht plezier was voor de opdracht, is zeker zo leuk!"