Digitaal Programma Management

Met een Digitaal Programma zorg je ervoor dat je digitale ambities binnen je online strategie goed op elkaar zijn afgestemd. Welk project, of beter, welke klantreis heeft de prioriteit? Brengen we eerst onze backoffice op orde of gaan we voor de lancering van dat nieuwe product om de vraag in de markt te toetsen? Dit zijn het soort vragen die horen bij Digitaal Programma Management. SWIS helpt daarbij. 

Grip op de roadmap van je website of webapplicatie

Een foto van een SWIS medewerker voor een whiteboard

Waarom Digitaal Programma Management?

Met een Digitaal Programma zorg je ervoor dat je digitale ambities binnen je online strategie goed op elkaar zijn afgestemd. Welk project, of beter, welke klantreis heeft de prioriteit? Brengen we eerst onze backoffice op orde of gaan we voor de lancering van dat nieuwe product om de vraag in de markt te toetsen? Dit zijn het soort vragen die horen bij Digitaal Programma Management. SWIS helpt daarbij. 

Het digitale programma bestaat uit een heldere beschrijving van de strategische visie, identificeert de belangrijkste projecten en/of klantreizen en plaatst deze logisch in de tijd. Zo ontstaat een heldere roadmap van waaruit gewerkt en gestuurd kan worden. Namens SWIS vertolken onze Product Owners hierin een coördinerende rol. Hierdoor is naadloze vertaling naar het Product Backlog gewaarborgd.  

Waarde

  • Grip op je digitale strategie
  • Overzicht van je belangrijkste projecten en klantreizen
  • Budgetbeheersing

Deliverables

  • Digitale strategie
  • Roadmap
  • Backlogmanagement
Twee SWIS collega's kijk naar een monitor met daarop een backlog

Grip op je digitale strategie

De digitale strategie bestaat uit een aantal onderdelen. Allereerst de doelgroepen; met wie hebben we te maken, wat is hun context, wat zijn hun verwachtingen en behoeften? Dan het digitale landschap; welke digitale producten zijn al ontwikkeld en in welke fasen komt de doelgroep hiermee in aanraking? Als derde de klantreizen: hoe zien de klantreizen van de diverse doelgroepen eruit? Wat zijn hun behoeftes hierbij? Misschien heb je al een antwoord op deze vragen, of nog niet. We helpen je er graag bij.  


Roadmap

Alle ingrediënten - doelgroepen, digitale landschap, klantreizen - vormen samen de input voor de digitale roadmap. Deze roadmap visualiseert welke projecten wanneer worden opgepakt en gerealiseerd, rekening houdend met de verschillende stakeholders.  


Backlogmanagement

Vanuit de roadmap vertalen we de projecten naar concrete stories op het Product Backlog: we schrijven vanuit het perspectief van de eindgebruiker op wat de software moet kunnen. Bijvoorbeeld: de bezoeker van de site moet online tickets kunnen kopen. Of: als gebruiker van de webapp wil ik een digitaal formulier gebruiken om een product in te boeken. Deze stories prioriteren we samen, vanuit SWIS is hier een Product Owner verantwoordelijk voor. Vervolgens kunnen de stories stuk voor stuk uitgewerkt worden. Zo werk je structureel en hyperfocused op je doelen aan een doorontwikkeling van je website of webapplicatie.  


Duur:
3 - 6 dagen per maand

Onno van der Heiden
071 – 576 13 23
onno@swis.nl

Onno van der Heiden

Wil je meer informatie over deze dienst?

We denken graag met je mee! Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.