071 - 576 13 23

De Nationale ombudsman

De Nationale ombudsman reageert op signalen en klachten uit de samenleving over de overheid. Het bieden van hulp aan burgers die vastlopen bij de overheid staat voor de Nationale ombudsman centraal. De website speelt hier een cruciale rol in. SWIS is als digitaal partner sinds 2014 aan Nationale ombudsman verbonden. En niet zonder succes: op de vorige website hielpen we 15% van de bezoekers direct verder met het ondernemen van een stap in hun zoekvraag, zoals het downloaden van een voorbeeldbrief of het invullen van een klachtenformulier.

 

Zelfredzaamheid
“Ik heb schulden en weet me geen raad. Kan de Nationale ombudsman mij helpen?”

Ja, dat kan. Maar laten we het eerst kijken wat u zelf kunt doen. De Nationale ombudsman wil burgers meer zelfredzaam maken. Het aanbieden van relevante content voor de doelgroep op de website draagt hieraan bij. Daarnaast hebben we gekeken naar de rol van SEO, SEA, e-mailmarketing en social. Kortom: we hebben een complete online strategie neergezet, in lijn met de nieuwe strategie van de Nationale ombudsman.

De bezoeker centraal
“Mijn paspoort is ingenomen door de gemeente. Wat kan ik zelf doen?”

Heel erg veel. Maar soms komt u er alleen niet uit. De Nationale ombudsman kan dan tussen beide komen, een bemiddelingsgesprek organiseren of (op eigen initiatief) een onderzoek starten. Essentieel dat al deze content goed gevonden kan worden door de bezoeker. Het logisch inrichten van de route die een bezoeker aflegt - gebaseerd op onderzoek - is dan ook de basis geweest voor de ontwikkeling van website. De bezoeker kan antwoord op zijn/haar vraag vinden door te zoeken op instantie, onderwerp of probleem, in herkenbare terminologie.

Gebruikersonderzoek
Een website voor ‘echte’ mensen

gebruikersonderzoek in lab setting bij swis
We geloven 100% in de toegevoegde waarde van gebruikersonderzoek. Je weet pas hoe succesvol je website is op het moment dat je hem aan de doelgroep voorlegt en hun gedrag analyseert. Wat zeggen gebruikers tijdens het uitvoeren van opdrachten? Hoe kijken ze daarbij? En lukt het om een opdracht uit te voeren? Allemaal kwalitatieve data die bijdraagt aan het optimaliseren van de site. Zo weten we zeker dat de site echt aansluit op de belevingswereld van de bezoeker.

#trots
Everybody happy?

samenwerken met team delta
Samenwerken betekent voor SWIS luisteren, laagdrempelig zijn, meedenken, overzicht houden en aandacht geven. En eigenlijk ook gewoon aardig zijn, dat vinden we wel prettig. Onze klanten ook, want dit krijgen we regelmatig van ze terug. Daar worden we dan weer blij van.

ContactformulierContactpersoon

Heb je ook een webwens?

Mario denkt graag met je mee. Laat hem weten wat hij voor je kan doen en hij belt of mailt je snel.