071 - 576 13 23

Een website die de patiënt en verwijzer helpt met het zélf regelen. 

Door een fusie van de ziekenhuizen Medisch Centrum Haaglanden en Bronovo is Haaglanden Medisch Centrum (HMC) ontstaan. De nieuwe ziekenhuisorganisatie heeft in samenwerking met Studio Dumbar een nieuwe (visuele) identiteit ontwikkeld. SWIS heeft deze identiteit vertaald naar een online concept waarin de patiënt centraal staat en HMC leert kennen als dé plek voor alle benodigde informatie.

Resultaten waar we trots op zijn

  • 21% van bezoekers hebben contactinteractie
  • 7% minder bounces
  • 2,48 pagina’s per sessie

Online hospitality, interactie met aandacht en zorg

HMC is een ziekenhuis met liefde en lef, zoals ze zelf stellen. Dat geven ze vorm door zaken écht anders te organiseren, vanuit het perspectief van de patiënt die met aandacht geholpen wordt. Deze aanpak hebben we vertaald naar de vormgeving en interactiemogelijkheden in de nieuwe site.

De patiënt heeft de regie; wij zorgen voor informatie en antwoorden.

Quote uit de strategienota van HMC

Alle relevante informatie binnen handbereik

Voor één van de twee fuserende organisaties, Bronovo, ontwikkelden we in 2014 de beste interactieve ziekenhuiswebsite van Nederland (PDF, 1.6MB). De onderliggende informatiearchitectuur hebben we voor de nieuwe website hergebruikt en nóg beter gemaakt. Hierdoor kunnen we met slimme kruisverwijzingen altijd relevante gerelateerde informatie aan de lezer bieden; Content in context plaatsen noemen wij dat.

kruisverwijzingen.png

Zo tonen we op een specialismepagina alle relevante onderzoeken en behandelingen van ziektebeelden, alle specialisten die daarbinnen werkzaam zijn, wachttijden die eraan gerelateerd zijn, etc.

Naast gerelateerde content van andere delen van de website, toont HMC ook feiten en cijfers van de afdelingen die inzicht geven in de aantallen patiënten die er behandeld zijn of hoeveel operaties en behandelingen er zijn uitgevoerd. Deze getallen dragen bij aan de autoriteit en deskundigheid van de afdeling en het ziekenhuis.

Waar we trots op zijn! surface

Werkenbij, want goed personeel is cruciaal

HMC kan alleen de beste zorg bieden als haar mensen het beste uit zichzelf en hun loopbaan kunnen halen. Goed personeel aantrekken is cruciaal. Met de uitgebreide werkenbij website bieden we toekomstig personeel de mogelijkheid om het vakgebied te kiezen dat bij hen past. Binnen dat vakgebied biedt de website direct de bijbehorende vacatures.

Wij ontwikkelden ook

bronovo_logo_swisnl.png
Bronovo (Beste interactieve ziekenhuiswebsite 2014)

franciscus logo
Franciscus Gasthuis & Vlietland

Wil je op de hoogte worden gehouden van alle online ontwikkelingen

Ja, interessant!

 

ContactformulierContactpersoon

Op zoek naar een professionele en enthousiaste partner voor jouw online communicatie?

Laten we snel om tafel gaan om te kijken hoe we jou naar de top kunnen helpen! Laat een bericht achter en Mario belt of mailt je snel.