Conversie Optimalisatie

Hoe weet je of je website of applicatie het goed doet? Hoe gedragen de bezoekers zich? Waar komen ze vandaan? Vanuit SEO of social? En hoe zet je deze informatie om in kansrijke verbeterideeën? Dat leer je, maand na maand, met onze dienst Conversie Optimalisatie. 

Structureel werken aan het succes van je website of applicatie

Een foto van een presentatie van de prestaties van een website bij SWIS op kantoor

Waarom Conversie Optimalisatie?

Hoe weet je of je website of applicatie het goed doet? Hoe gedragen de bezoekers zich? Waar komen ze vandaan? Vanuit SEO of social? En hoe zet je deze informatie om in kansrijke verbeterideeën? Dat leer je, maand na maand, met onze dienst Conversie Optimalisatie. 

Waarde

  • Inzicht in de prestaties
  • Conversie verhogen
  • Klanttevredenheid vergroten
  • Beter scoren in zoekmachines

Deliverables

  • Meetplan- en strategie
  • Prestatie-analyse incl. rapportage
  • Data-driven verbetervoorstellen
Een foto van een rapport van een online scorebord voor een klant van SWIS

Meetplan- en strategie

We starten met het vaststellen van KPI’s aan de hand van het OKR model (Objectives & Key Results). Met de OKR methode koppelen we doelstellingen aan meetbare resultaten. Hierdoor werkt iedereen samen richting hetzelfde doel. Vervolgens brengen we de stappen in kaart die een gebruiker moet volbrengen om een taak te volbrengen op de site/applicatie. Dit noemen we funnelmanagement. Hiervoor richten we een scorecard in. Vervolgens doen we een Google Analytics Gap analyse om te zien welke statistieken nog ontbreken. Tot slot richten we Google Analytics (i.c.m. Google Tagmanager) zo in dat alle cijfers aanwezig zijn.


Prestatie-analyse incl. rapportage

Nu alle parameters goed staan ingesteld leveren we een maandelijkse rapportage op. Dit doen we in de vorm van de online scorecard: een up-to-date overzicht van de belangrijkste cijfers. Deze vullen we elke maand in op basis van de dashboards uit Google Datastudio. Vanuit de online scorecard signaleren we evt. trendbreuken en bottlenecks in de funnel(s).


Data-driven verbetervoorstellen

Vanuit de maandelijkse rapportage trekken we bepaalde conclusies over waar verbeteringen mogelijk zijn. Deze suggesties zetten we om in verbetervoorstellen die we evt. kunnen A/B testen. Los van de maandelijkse rapportage kijken we naar hoe we de socials en website kunnen optimaliseren op het gebied van SEO. Ook hiervoor komen we met concrete verbetervoorstellen. 


Duur:
2 dagen onderzoek + 2 dagen uitwerking + 2 uur terugkoppeling

Onno van der Heiden
071 – 576 13 23
onno@swis.nl 

Onno van der Heiden

Wil je meer informatie over deze dienst?

We denken graag met je mee! Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.