Contentstudio

Omdat goede tekst een goed design nog veel beter maakt, en andersom

Een foto van Tekstwerf en SWIS aan het werk binnen de Contentstudio

Waarom onze Contentstudio?

Scorende content is een optelsom van een duidelijk merkverhaal, doordachte designwaarden en een onderscheidende tone of voice. Toch zien we dat er tijdens digitale trajecten vaak weinig aandacht voor storytelling is. Een gemiste kans, die bovendien vaak tot frustraties achteraf leidt.

Oude teksten blijken niet binnen je nieuwe design te passen. Of je boodschap voelt ineens niet meer toekomstbestendig. En dan hebben we het nog niet eens over het op gang houden van je contentproductie. Online relevant worden en blijven kost tijd, en goede content maken kan niet iedereen.

Om al die uitdagingen in één keer te tackelen, zijn we met Tekstwerf (de beste copywriters en taalstrategen die we kennen) de SWIS Contentstudio gestart. Hier vinden vorm, functie en inhoud elkaar, en smeden we ijzersterke contentplannen. Zo weet je zeker dat je online opvalt en content in je organisatie wordt verankerd.

Wat levert het op? 

  • Een unieke tone of voice, die je merkbeleving versterkt
  • Een sterk online verhaal, dat je doelgroep (be)grijpt

  • Houvast om continu content te (laten) ontwikkelen

  • Beter gevonden worden door je doelgroepen

  • Een boost voor je marcom-doelstellingen

Bepaal zelf wat je nodig hebt

  • Maatwerk webcopy

  • Tone of voice en/of schrijfwijzer

  • Contentstrategie, - kalender en -creatie

  • Social media

  • Inzicht in resultaten contentstrategie

Een foto van een SWIS medewerker bezig met de contentstudio

Maatwerk webcopy

Huisstijl, beeld en tekst bepalen samen de online uitstraling van je organisatie. Zorg daarom dat ze perfect op elkaar zijn afgestemd, door contentcreatie onderdeel te maken van je (re)designtraject. Wat is je verhaal, hoe wil je dit vertellen en welke designelementen heb je daarvoor nodig?


Tone of voice en/of schrijfwijzer

Staat je huisstijl als een huis en spreekt je beeldtaal voor zich? Mooi! Maar hoe klinkt je merk eigenlijk? Samen vinden we de unieke stem van je organisatie. Afspraken leggen we vast in een praktisch document, waarmee je snel consistente content kunt (laten) maken.


Contentstrategie, -kalender en -creatie

Met sterke content bind je mensen aan je merk. Maar om die content te maken, heb je een slimme strategie nodig. Die begint bij de vraag: waar wil je om bekendstaan? Jouw antwoord vinden we samen. Vervolgens definiëren we thema’s, bedenken we formats en maken we afspraken over je vertelstijl. Zodat de stem van je merk altijd en overal hetzelfde klinkt.

Een contentkalender is het geraamte waar al je berichten in passen. Hierin kun je grote thema’s laten terugkeren, ruimte reserveren om in te spelen op actualiteiten en updates via verschillende kanalen inplannen. We maken graag een contentkalender met je die voor iedereen inzichtelijk is, waarin afhankelijkheden duidelijk worden en expliciete doelstellingen staan.

Van webtekst tot UX-copy en van voice-over tot blog: schrijven is een vak apart. Daarom werken we op dit vlak al jaren samen met de copywriters en taalstrategen van Tekstwerf. Samen zorgen we voor ijzersterke content, die de aandacht van je doelgroep grijpt en uitstekend converteert.


Social media

Om content voor je te laten werken, is effectieve inzet van social media onmisbaar. We maken graag aantrekkelijke content voor je, die we op het juiste moment, binnen relevante kanalen bij specifieke doelgroepen onder de aandacht brengen.


Inzicht in het resultaat van de contentstrategie

Content kan verschillende doelen hebben, zoals inspireren, converteren of gewoon antwoord geven op (mogelijke) vragen van je doelgroep. Of je uitingen doen wat ze moeten doen, meten we continu. Op basis van de resultaten maken we verbetervoorstellen.


Duur:

Afhankelijk van de diensten die je afneemt, stellen we samen een maandelijkse retainer samen.

Onno van der Heiden
Content Strateeg
071 – 576 13 23
onno@swis.nl

Onno van der Heiden